HTML

Mert a világ attól színes, hogy nem fekete-fehér.

Friss topikok

  • tanarbazis: Sziasztok! A budapesti magántanár-adatbázis! www.tanarbazis.hu Keress tanárt vagy jelentkezz T... (2015.10.02. 16:42) Ki mint vet, úgy arat
  • tanarbazis: Sziasztok! A budapesti magántanár-adatbázis! www.tanarbazis.hu Keress tanárt vagy jelentkezz T... (2015.10.02. 16:40) Szóval már rég írni akartam...
  • tanarbazis: Sziasztok! A budapesti magántanár-adatbázis! www.tanarbazis.hu Keress tanárt vagy jelentkezz T... (2015.10.02. 16:38) Szintekkel feljebb, ugyanott
  • Hósötétke: "Bocs, de most vár Hannah és Barbara..." XD (2010.10.21. 01:27) Hogy legyen
  • henzus: Nagyon jó cikk! Engem nagyon megfogott ez a sorozat. Először is tullépett a szokásos agyatlan anim... (2010.05.07. 03:31) Magyarország, te csodás...

Linkblog

Szmogriadó - nanemár

2009.01.12. 11:13 zsebnyusz

A szmogriadó tényéről ma került be ezen kis, de fontos hírmorzsa az életembe, reggel, amikor vizsgára készülődtem. Fenyegetőztek ezzel már máskor is, meg hogy páros-páratlan rendszám, és irgumburgum - csak legyintettem, na persze, majd pont, majd itt, mi?

Na aztán ma végül beütött. A fél óra alatt, míg készülődtem el, elhangzott párszor a téma, a Bumerángban (sajna ez nem fizetett hirdetés :P) igencsak "kiakadtak" rajta.
Na mondom, ezt meglesem magamnak. Mikor sétáltam el a metróhoz, figyelgettem az autókat, s - láss csodát! - a legtöbb biza páros (vagy 0-ára végződő, ugye) számú volt. Persze akadt páratlan is, nem meglepő módon ezek főleg Mercedesek, és egyéb felső kategóriás kasznik voltak, nem egy mögött jólöltözött férfiú/bundába bújt hölgy.

Annyiban is hagytam a dolgot, elmentem vizsgázni (pedig igazán megleshettem volna a kocsikat a Múzeum körúton is...), majd visszafele a metrótól a lakásig ismét szemlélődtem: meglepően kevés kocsi volt (nemrég, olyan fél11 felé), s még mindig a páros rendszámúak domináltak. Szobatársnőm mondja, Édesapja hozta föl, s most rekord gyorsasággal ideértek, hogy szó szerint idézzem: "porzott a Hungária, olyan üres volt". Innye.

Furcsa fordulata ez a magyar virtusnak. Merthát az ugye inkább abból áll, hogy "teszek rá, csakazértis!". Kivéve ha csúnyán megdorgálják (pénzbirsággal egybefonva, persze). De még akkor se néha. (És itt jönne egy csodás ellenpélda, mikor az [origo] egyik riportere fogott egy traffipaxnak látszó tárgyat (nem az volt egyébként) s kiálla az óbudai útra, ahol rendszeresek a gyorshajtók - lám, lám, egyből megengedettre (sőt, alá!) csökkent az átlagsebesség, a túl gyorsan hajtók néha meg is álltak, s visszamentek elnézést kérni... legalább ettől félünk/tartunk/tiszteletben tartjuk.) Node ezt max rendőri dorgálással (s azt is szigorúan csak szóbeli alapon, tehát a "dorgálás" nem a gumibottal seggbekúrás illedelmesebb neve) lehet a páratlan rendszámúakat "jutalmazni". Ettől is tartanánk? Kötve hiszem.

Az én tippem inkább a félelem magától a szmogtól, mert azért érezni, hogy nincs minden oké itt a levegővel. Nem jószándékú akarok lenni, hogy jaj, biztosan ráébredtek a környezetpusztító tevékenységre, satöbbi, hanem talán az életükre kiható veszélytől kissé jobban félnek az emberek, mint a rendőri szótól. Talán.

1 komment

Címkék: budapest filó békávé kommersz elsehiszem

A bejegyzés trackback címe:

https://olin.blog.hu/api/trackback/id/tr80872481

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Pippi 2009.01.13. 10:30:08

hát tudod, ez (is) olyan dolog, ami miatt eszembe se jutna ebbe a városba gyermeket szülni...
süti beállítások módosítása